Edenred herdoopt maaltijdcheques

Belgische tak kiest als eerste ter wereld voor nieuwe en duidelijkere naam

 

Brussel, 29 november 2023 - De Belgische tak van de internationale dienstengroep Edenred zorgt voor een wereldwijde primeur. Vanaf december verdwijnt in ons land de naam ‘Ticket Restaurant’, de maaltijdcheque van Edenred. Maaltijdcheques worden zo ‘Edenred Maaltijd’, de cadeaucheques worden ‘Edenred Geschenk’.

Edenred, Belgisch marktleider voor unieke betaaloplossingen in het werkveld, gebruikt wereldwijd dezelfde benamingen voor zijn oplossingen.

“We kiezen in België als eerste land voor nieuwe productnamen. De klassieke namen waren – tenminste voor onze markt, die ondertussen voor 100% digitaal is – aan een opfrisbeurt toe. Met onze vernieuwde merkstrategie willen we veel meer de taal van onze gebruikers spreken. We zetten ‘Edenred’ centraal: het is onze merkbeleving die ons onderscheidt van andere spelers op de markt”, zegt Olivier Bouquet, general manager van Edenred België.
Voor merkenexperts is deze strategie niet verrassend. Dat zegt Tom Van den Bergh, CEO van communicatiebureau RCA en auteur van ‘Beyond Brands’: “België is voor internationale merken een geliefkoosde testmarkt. Onze markt is complex en we zijn veeleisende consumenten. Die consumenten verwachten dat hun favoriete merken zo dicht mogelijk bij hen staan. Dan is het belangrijk dat je als merk dezelfde taal spreekt.”

Een sterk merk in plaats van verschillende sub-merken

Toch is dit niet gewoon een naamsverandering: het is eigenlijk een logisch gevolg van een herpositionering die al even bezig is. Die maakt van Edenred veel meer dan een bedrijf dat maaltijd- en andere cheques uitgeeft.

“Onze business is drastisch veranderd. Onder meer dankzij de digitalisering zijn onze oplossingen toegankelijker en flexibeler dan ooit. We sluiten interessante partnerships, onze gebruikers kunnen digitaal betalen met hun Edenred-kaart of met Google- of Apple Pay. We zijn met Edenred pionier op heel veel vlakken en onze gebruikers verwachten dat ook van ons. Daarom blijft ons aanbod uitbreiden, door voortdurend in te spelen op hun verwachtingen”, zegt Olivier Bouquet.
Die transformatie verrast Van den Bergh dan ook niet: “Merken evolueren naar eenvoud. In een globale markt is het cruciaal om al je troeven onder eenzelfde naam te verzamelen en je zo sterker te positioneren ten opzichte van de concurrenten. De sterktes van alle sub-merkjes dragen bij tot een groter, overkoepelend merk.”

De 1,8 miljoen Edenred-gebruikers zullen deze nieuwe namen in de loop van de komende dagen in hun app, in hun persoonlijke MyEdenred-zone en in verschillende andere communicaties zien verschijnen!


Over Edenred

Edenred is het toonaangevende digitale diensten- en betalingsplatform voor mensen in het werkveld. Het verbindt 52 miljoen gebruikers en 2 miljoen partner-handelaars in 45 landen via 950.000 zakelijke klanten.

Edenred biedt specifieke betaaloplossingen voor voeding (maaltijdvergoedingen), incentives (cadeaubonnen, engagementprogramma’s voor werknemers), mobiliteit (hybride tankkaarten, onderhouds-, tol-, parkeer- en pendelopossingen) en zakelijke betalingen (virtuele kaarten). ​

Centraal in ons motto, "Enrich connections. For good", staat het verbeteren van het welzijn en de koopkracht van de gebruikers. Ze vergroten de aantrekkingskracht en de efficiëntie van bedrijven en stimuleren de werkgelegenheid en de lokale economie. Ze bevorderen ook de toegang tot gezondere voeding, milieuvriendelijkere producten en duurzame mobiliteit.

De 10.000 medewerkers van Edenred zetten zich elke dag in om de het professionele ecosysteem efficiënter, veiliger en verantwoordelijker te maken. ​
In 2022 beheerde de Groep, dankzij zijn wereldwijde technologische activa, voor 38 miljard euro aan transacties, vooral via mobiele toepassingen, online platformen en kaarten.

Edenred is genoteerd op Euronext Parijs en is opgenomen in de indexen CAC 40 ESG, CAC Next 20, CAC Large 60, Euronext 100, FTSE4Good en MSCI Europe.

De handelsmerken en logo's in dit persbericht zijn geregistreerde handelsmerken van Edenred S.A., haar dochterondernemingen of derden. Ze mogen niet worden gebruikt voor commerciële doeleinden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de eigenaar.


Perscontact

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Edenred

Over Edenred 

Edenred is het toonaangevende digitale diensten- en betalingsplatform voor mensen in het werkveld. Het verbindt 60 miljoen gebruikers en 2 miljoen partner-handelaars in 45 landen via bijna 1 miljoen zakelijke klanten.

Edenred biedt specifieke betaaloplossingen voor voeding (maaltijdvergoedingen), incentives (cadeaubonnen, engagementprogramma’s voor werknemers), mobiliteit (hybride tankkaarten, onderhouds-, tol-, parkeer- en pendelopossingen) en zakelijke betalingen (virtuele kaarten).  Centraal in ons motto, "Enrich connections. For good", staat het verbeteren van het welzijn en de koopkracht van de gebruikers. Ze vergroten de aantrekkingskracht en de efficiëntie van bedrijven en stimuleren de werkgelegenheid en de lokale economie. Ze bevorderen ook de toegang tot gezondere voeding, milieuvriendelijkere producten en duurzame mobiliteit.

De 12.000 medewerkers van Edenred zetten zich elke dag in om de het professionele ecosysteem efficiënter, veiliger en verantwoordelijker te maken. 

In 2022 beheerde de Groep, dankzij zijn wereldwijde technologische activa, voor 38 miljard euro aan transacties, vooral via mobiele toepassingen, online platformen en kaarten.

Edenred is genoteerd op Euronext Parijs en is opgenomen in de indexen CAC 40, CAC 40 ESG, CAC Next 20, CAC Large 60, Euronext 100, Euronext Tech Leaders, FTSE4Good en MSCI Europe.

De handelsmerken en logo's in dit persbericht zijn geregistreerde handelsmerken van Edenred S.A., haar dochterondernemingen of derden. Ze mogen niet worden gebruikt voor commerciële doeleinden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de eigenaar.